شناسهٔ خبر: 170764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور؛

۳ هزار و ۸۳۰ واحد نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید

افتتاح ۳۸۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بهره برداری سه هزار و ۸۳۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی همزمان با هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان خراسان شمالی)، هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محمد مخبر، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و حضور برخط محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی، مهندس رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، باقرپور، فرماندار شهرستان بجنورد، سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران کل برگزار شد و در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس، سه هزار و ۸۳۰ واحد نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفت.

سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی در بحث احداث پروژه های نهضت ملی مسکن حدود ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد در دست احداث داریم که در این افتتاح ۳ هزار و ۸۳۰ واحد مورد بهره برداری قرار گرفت و حدود بیش از سی هزار نفر صاحب خانه شدند.

وی تصریج کرد: در خصوص پروژه ۱۱۲۰ واحدی شهرک فرهنگیان پس از کش و قوس های زیادی که برای این پروژه اتفاق افتاد، حدود ۲ ماه است که این پروژه به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شده است و خدا رو شکر طی این دو ماه پیشرفت خوبی دارد و البته موانعی نیز برای اخذ وام وجود دارد که به زودی حل خواهد شد و به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

میرکریمی اضافه کرد: در شهرهای دیگر نیز احداث پروژه های نهضت ملی مسکن با سرعت در حال ساخت است و پروژه ای که افتتاح مسکن در دل آن صورت گرفت پروژه ۴۴ واحدی بهار است که کمتر از ده ماه این پروژه احداث شده است و پیمانکار آن نیز بومی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان اذعان کرد: پروژه های دیگری نیز در گلستان شهر وجود دارد که به صورت میانگین ماهی ۱۵ الی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به سرعت در حال ساخت است که انشالله بتوانیم در موعد مقرر تحویل و بهره برداری برسانیم.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت خراسان شمالی،  روستایی هستند،  افزود: ۱۵۰۰ هکتار الحاق به محدوده صورت گرفته که ۳۰ هزار قطعه آماده تحویل است که این اقدام در جهت تقویت روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها انجام شده است.

وی با اشاره به اهتمام دولت به اجرای برنامه نهضت ملی مسکن، این برنامه را از اولویت‌های اساسی خواند و از حرکت جهادی و تلاش مدیران در راستای رفع مشکل مسکن استان قدردانی کرد.